Ve čtvrtek 7. prosince 2017 otevřel Kaufland v Přerově v Želatovské ulici novou prodejnu. Jedná se už o druhou prodejnu v tomto městě a celkově o 128. v České republice. Slavnostního otevření se zúčastnil také primátor města Vladimír Puchalský.

V roce 2017 se společnost Kaufland soustředila na vytvoření moderního konceptu stávajících obchodů. Vytvořila nový systém prezentace zboží a nový design celé prodejní plochy. Letos prošlo úpravou celkem 18 prodejen, z toho 10 v českých a 8 v moravských městech. Kaufland bude v tomto trendu nadále pokračovat i v příštím roce. Do modernizace a výstav-by nových prodejen společnost v roce 2017 investovala částku o 40 % vyšší než v roce předchozím.

Moderní vzhled prodejny navozuje pocit velkého vzdušného prostoru, klidu, čistoty, jednoduchosti a funkčnosti. V orientaci zákazníkům pomáhá výmalba stěn podle druhu zboží, ale také jednoduchý navigační systém zastoupený piktogramy.

Pro urychlení nákupu byly na prodejní ploše vybudovány průchody – zkratky, které zákazníkům umožní zvolit si kratší prodejní okruh. Svůj prostor dostaly i čerstvé produkty k rychlému občerstvení. Například ve vitríně „Snack/fast to go“ plné baget a salátů, kde lze dobře pořídit tzv. svačinový nákup.

Nejpodstatnější a také nejviditelnější změnou je zmodernizování obslužného pultu s uzenina-mi, sýry a lahůdkami. Zvětšil se zhruba o 4 metry a tím vznikl prostor pro rozšíření nabídky o obslužný pult s masem značek Naši řezníci a K-Purland, které se připravují ve vlastním masozávodě společnosti Kaufland.

„Kaufland patří dlouhodobě k největším a nejstabilnějším zaměstnavatelům v České republice. Otevřením druhé prodejny v Přerově jsme vytvořili dalších více než 80 pracovních míst. Samozřejmostí pro nás bylo vytvoření příjemného a pohodlného zázemí pro naše zaměstnance. Společenská místnost, jídelna i šatny jsou vzdušné a laděné do příjemné barvy, kterou si zaměstnanci sami vybrali. K dispozici jim je také plně vybavená kuchyň, moderní sociální zařízení i wi-fi,“ dodává Renata Maierl, mluvčí společnosti Kaufland Česká republika.

Při stavbě samotné prodejny byl kladen důraz i na její ekologickou stránku. Díky nejnovějším technologickým řešením, například snížení množství CO2 či rekuperaci, prodejna minimálně zatěžuje své okolí. Prodejní plochu i zázemí pak osvětluje moderní, příjemné a především úsporné LED osvětlení. Chladicí nábytek je osazen dveřmi, což spolu s nejnovější technologií chlazení snižuje jeho energetickou náročnost až o 30 procent energie.

Modernizace prodejen je součástí změny celé marketingové strategie. Stěžejní je jednoduchost a přehlednost. To se odráží i v novém logu. Zjednodušil se jeho vizuál. I webové stránky jsou nyní přehlednější. Jejich responzivní design umožňuje automatické přizpůsobení z jakéhokoliv zařízení od mobilních telefonů až po nejnovější počítače s velmi vysokým rozlišením. Ke změnám se přikročilo v dubnu letošního roku. Loga a komunikační kanály jsou již všude vyměněné, úpravy prodejen budou probíhat i v následujících letech.